Sunday 29 January 2012

Kini, aku bergelar tunang orang



23 JANUARY 2012
haa..ni mama mentua aku..hehe..start dri detik n saat mama menyarungkan cincin tunang ke jari manis ku,ciwahh..aku nda bole la nakal2 sdh n btindak ikut ati aku ja,.walaupun,ramai sdh kawan2 aku yg bertunang, apa lgi kawin.,tp.,masih ramai juga kawan2 aku tkejut n excited aku pun sudah menjadi salah satu dri dorg.,golongan2 yang telah menjadi tunangan orang.,:D 

Aku mo share ckit apa yang aku rasa tym ni.,hehe..knpom la aku rasa seram sejuk,.dgr ja rmbongan pihak lelaki sampai.,pergh!bdegup laju jantungku..hehe,,akhirnya,mama aku ni cakap,tangan aku sejuk..haha..aku takut n nerbes ba,,
*ROMBONGAN DRI PIHAK LELAKI NI,SEMUA GERAK DARI KK, SABAH KE KG.WESTON,BEAUFORT SABAH..hehe

ni la tunang aku yg aku gelar sebelum ni MR.J.,en.jasman iskandar..


ni pulak, cincin tunang aku..
*Gubahan dr salah seorang dri family tunang aku tu..


yang ni.,hantaran dri pihak lelaki untuk aku..
actually ada 7 dulang ja.,tdk termasuk cincin tunang,duit hantaran yang berbentuk cheque, n 1 cincin pembuka mulut together with duit pembuka mulut (mengikut adat melayu brunei)
*7 dulang termasuklah kasut,baju nikah,alat makeup+perfume,1 set baju wanita+kemeja putih n sluar slack (uniform aku sbgai student dalam kos hotel management),handbag,terjemahan al-quran+sejadah+telekung and sirih junjung.,

ni la cincin+duit pembuka mulut tu.,

ni pulak, duit hantaran aku., comel kan?hehe

yang ni.,family pihak lelaki..baju hijau tu adik tunang aku.,yang lain2,suami kpd isteri masing2..hehe..

tunang aku yang paling aku sayang.,nda lama lgi sah sbgai suami aku.,

baju purple tu nenek aku.,sblhnya,tdung merah+ungu2 tu mama aku.,yang lain,adik beradik mama,kazen n kawan aku..



xckup d dalam,kaum2 adam dduk d luar..hehe



ni la tunang en.jasman..aku la tu..hehe


belakang aku tu pula,bapa mentua aku.,tengah sibuk menandatangi borang perjanjian pertunangan..wah..ada juga!hehe..adat..



aku n en.jasman together with my parents yang juga menjadi parents dia..hehe

both of our parents!


alhamdulillah,.walaupun ada sedikit kesulitan n tekanan emosi melanda aku dlm menghandle majlis ni,hasilnya.,perfect..dengan bantuan n sifat tolak ansur yang di berikan oleh rombongan pihak lelaki terutama en.jasman aku..thanks a lot for those yang terlibat dalam menguruskan majlis kami smada secara langsung or tidak langsung..

1 comment: